Przejdź do menu Przejdź do treści

Dr Małgorzata Krywult-Albańska

Adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu KEN w Krakowie. Posiada dwuletnie doświadczenie w pracy na stanowisku analityka w Urzędzie Statystycznym w Krakowie. Uczestniczka licznych szkoleń z zakresu analizy danych statystycznych. Wybrane obszary badawcze: demografia społeczna, metodologia badań społecznych, socjologia migracji, socjologia edukacji.

Projekty (wybrane):

  • „Mentoring NEETs. Innowacyjna forma doradztwa wspierająca aktywizację edukacyjną i zawodową młodzieży NEET” (od: 2019-01-01 do: 2021-11-30). Program POWER 4.3 Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa. Członek zespołu badawczego

Publikacje (wybrane):

  • Hanson S. L., Krywult-Albańska M. (2020). Gender and Access to STEM Education and Occupations in a Cross-National Context with a Focus on Poland. International Journal of Science Education, 42(6), s. 882-905
  • Krywult-Albańska M., Albański Ł. (2021). Gender and Educational Inequalities during the COVID-19 Pandemic: Preliminary Insights from Poland. Sustainability, 13(22), 12403
  • Albański Ł., Krywult-Albańska M. (2021). Reinventing the Refugee Camp as the City: Theoretical Considerations about Unaccompanied Minors. Studia Migracyjne – Przegląd Polonijny, 3(181), s. 253–265
  • Albański Ł., Krywult-Albańska M. (2022). O koncepcji wychowania Émila Durkheima w oparciu o wybrane obserwacje z L’evolution pédagogique en France. Biografistyka Pedagogiczna, nr 2 (8)
  • Krywult-Albańska M. (2022). Mentoring for NEETS from the Perspective of the Projec’s Users – Reflections Based on Research in Poland [w:] Mentoring NEETS in theory and practice pod red. Jaana Poikolainen, Vappu Myllärinen i Ilari Salomaa , Wydawnictwo XAMK South-Eastern Finland University of Applied Sciences, Kouvola 2021, s. 56-62