Dr Damian Liszka

Adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu KEN w Krakowie, trener, autor i kierownik innowacyjnych i ponadnarodowych projektów B+R, badawczych i wdrożeniowych. Jako naukowiec i ekspert odpowiada za wspieranie młodych ludzi, także tych, którzy pozostają poza sferą zatrudnienia i edukacji, czyli nie uczą się i nie pracują jednocześnie („NEET”). Obszary badawcze (wybrane): młodzież, rynek pracy i edukacji, wykluczenie społeczne i zawodowe, Unia Europejska.
Projekty (wybrane):
- „The fate of young Ukrainians on the labor market in Central Europe” (od: 2022-09-01 do: 2024-03-01). Program NAWA Urgency Grants. Zastępca kierownika projektu, członek zespołu badawczego
- „Preventing post-COVID Social Exclusion Together” (od: 2021-06-01 do: 2023-02-28). Program Visegrad Fund Strategic Grants. Koordynator projektu, członek zespołu badawczego
- „Identification of barriers hindering the Ukrainian and Polish students’ return to schools” (od: 2021-07-01 do: 2022-08-01). Program NAWA Urgency Grants. Koordynator projektu, członek zespołu badawczego
- „Mentoring NEETs. Innowacyjna forma doradztwa wspierająca aktywizację edukacyjną i zawodową młodzieży NEET” (od: 2019-01-01 do: 2021-11-30). Program POWER 4.3 Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa. Kierownik merytoryczny
- „DUAL. Ponadnarodowa współpraca w kierunku wspierania kształcenia dualnego w placówkach szkolenia i kształcenia zawodowego” (od: 2019-02-18 do: 2020-04-30). Program POWER 4.3 Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa. Kierownik merytoryczny
Publikacje (wybrane):
- Walawender P., Liszka D. (2022). Is the digital revolution conducive to NEET activation? Opinions of people involved in NEET activation. HSS, Research Journal 29, No. 4 (2022), s. 109-129
- Walawender P., Liszka D. (2021). How to research educational inequalities arising from remote education during the COVID-19 pandemic? : Research in countries of the Visegrad Group (V4). Youth in Central and Eastern Europe, Vol. 8 , nr 12, s. 14-23
- Liszka D., Walawender P. (2021). The Principles of Working with NEET Youth [w:] Mentoring NEETS in theory and practice pod red. Jaana Poikolainen, Vappu Myllärinen i Ilari Salomaa , Wydawnictwo XAMK South-Eastern Finland University of Applied Sciences, Kouvola 2021, s. 28-55
- Liszka D., Walawender P. (2021). Cooperation towards supporting dual education systems (vocational education). HSS, Research Journal 28, No. 2 (2021), s. 43-55
- Liszka D., Walawender P. (2021). The NEET youth program in the Subcarpathian voivodeship in the light of new research. HSS, Research Journal 28, No. 1 (2021), s. 57-71
- Liszka D., Walawender P. (2018). Neet Youth – the Concept’s Presence in the European Union’s Youth Employment Policy and Why It Is So Problematic. HSS, vol. XXIII, 25 (4/2018), s. 179-193